Direktlänk till inlägg 26 december 2009

Helt UTAN vatten!

Av Nilla - 26 december 2009 12:44

Kl 9.30 då jag skulle koka kaffe så upptäckte jag att det inte fanns nåt vatten. Jag ringde direkt o felanmälde o det visade sig att jag var den första som rapporterat in. Så killen jag pratade med på vattenjouren skulle direkt skicka ut sina gubbar på felsökning.


Nu kl 12.30 då vi fortfarande inte fått tebax vattnet så ringde jag tebax till jouren, där en kvinna svarade o sa att: "Aha, det var du som ringde in först va? Gubbarna har precis för 20 minuter sen hittat vattenläckan o den är enorm! Den berör hela Alafors! Dom skulle återkomma med information om var dom ställer ut vattentanken".


"Vattentanken?", svarade jag frågande.


"Ja, vart dom placerar vattentanken där ni kan åka o hämta vatten", svarade kvinnan.



Hon bad mig återkomma om några timmar så att jag kunde få reda på var vattentanken placeras...



Hmm... Det känns som om jag bor i ett krigshärjat område, eller nåt...

Ställa ut "vatten o bröd"  till folket?


My god, jag som verkligen velat duscha sen jag vaknade (innan jag upptäckte att vattnet var borta).


O kaffet som jag satte på återbryggning i perkulatorn imorse, det var odrickbart!!!


Snart går jag nog ut o hämtar snö o tar in o smälter, eller nåt. För nu MÅSTE jag snart ha kaffe, känner jag. För dom där vattentankarna lär man ju få vänta på!!!

  

 
 
annelie

annelie

26 december 2009 15:21

Vilken tur du ringde!!!
Kastar in en kopp el två med kaffe, för det är svårt att vara utan:)
Hoppas det löser sig! Kram!

http://www.annwe.bloggplatsen.se

 
Nilla

Nilla

26 december 2009 18:09

Svar till Annelie:

Ja, det var verkligen tur att jag ringde. Men sen vet jag inte varför kvinnan på SOS Alarm började prata om vattentankar där vi kan hämta vatten, för redan vid 13-tiden så började vattnet, så smått, att sippra ur kranen igen, o nu är det full fart på systemet igen.

Jag menar, vattentankar planerar dom väl inte för om det inte är enorma störningar, liksom. Såna som dom direkt ser att "detta kommer ta lääänge att reparera".

Vattentankar för nåt som är reparerat inom loppet av 5 timmar slänger dom la inte ut vattentankar för? :)

Hoppas att er jul har varit fin!
*kramen*

http://phernilla.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nilla - 10 januari 2010 14:53

Hej på er alla. Ni kanske undrar vart jag har tagit vägen? Eftersom att jag ju inte var helt nöjd med vissa funktioner på denna bloggportalen, så har jag bytt blogg o nu stannar jag kvar på den nya & aktuella bloggen. Jag skaffade en e...

Av Nilla - 4 januari 2010 16:59

Tänkte att jag skulle posta några av dom magbilder som tagits... Kanske är det nån som känner sig villig att gissa kön, eller så?Det är alltid lika kul o se vad folk gissar på, o att sen i slutändenkunna se vem som hade rätt... :) *ler*   ...

Av Nilla - 4 januari 2010 06:22

Detta skulle jag nog påstå stämmer betydligt bättre än det för enbart denna veckan...   Horoskop för Januari. Det nya året börjar med att du nödgas ta dig an ett antal ting som har lämnats ogjorda och som främst har att göra med hur du hanterar...

Av Nilla - 4 januari 2010 06:17

Mitt horoskop för vecka 1.   När det nya året börjar fokuseras all din uppmärksamhet kring din arbetsmiljö och din vardag, och det är inga små förändringar som är på gång här. Att hantera krafter som förefaller vara starkare än du själv kan upple...

Av Nilla - 4 januari 2010 03:51


Då jag likaså inte kan somna, pga lilla bus i magen, så kan jag lika väl svara på Veckans Tjesnack nu direkt! :)   2009 års glädje Berätta lite om 5 olika händelser som gav dig glädje år 2009. Jag tar dom väl i ordningsföljd då....

Presentation


Nilla, 30 år.
Sambo, 2-barnsmamma.
2 gossar födda -98 samt -o5.
Bulle i ugnen, beräknas färdigjäst 2o1o.o5.1o.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<<
December 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Babytickers

Get your Pregnancy Tickers

Omröstning

Är du nöjd med ditt julfirande i år?
 Ja, helt klart!
 Nej, inte direkt!
 Annat, formulera ditt svar i gästboken.

Sök i bloggen

Skriv i gästboken

Totalt antal besökare

Senaste inläggen

Familjens bloggar

Bloggande Vänner

Lattjo grejer

Veckoskoj

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards