Alla inlägg den 28 december 2009

Av Nilla - 28 december 2009 17:59

Enligt gammal sägen då så ligger det till så här...
(Mina svar hittar ni direkt under varje del)

> Här hittar ni testet


Sleep Position

Pay attention to which way you lay down in bed tonight. If you prefer sleeping on your left side, you'll have a boy. Right side? Your pregnant with a girl.

  • Höger sida (alltid vänster innan i hela mitt liv).
    - TÖS!
Upset Stomach

Little girls aren't always sweet. Extreme nausea means you are having a daughter.

  • Första 15 veckorna mådde jag pyton! Kräktes dock aldrig, men ville hemskt gärna göra det. Blah! Dessutom så har jag redan åkt på förstoppning en gång under denna graviditeten, i vecka 19-21.
    (detta har jag inte upplevt med nån av pojkarna, nåt utav det)
    -TÖS!
Soft or dry hands

If your hands are dry during pregnancy, you are having a boy; soft -- expect a girl.

  • Dom är definitift inte torra!
    - TÖS!
Food Cravings

Your favorite pregnancy foods may tell you what sex the baby is. If you're craving citrus while pregnant, you're having a girl.

  • Konstans sugen på Clementiner. Har precis avverkat min andra trälåda full med clementiner.
    - TÖS!
Adult Acne

If altering hormones makes your skin break out, expect a girl.

  • Min hy är ett rent h**vete, rent ut sagt! Inte bara i ansiktet, utan även rugg o axlar.
    - TÖS!
Graceful or Clumsy Pregnancy

If you feel as though you're gliding through they day, you'll have a girl. Stumbling? It's a boy.

  • Jag glider nog definitivt genom dagarna. Ingen klumpighet här inte...
    - TÖS!
Face Weight Gain

If your face gets fuller, it means you're having a girl.

  • Hmm, tror nog inte mitt ansikte blivit fylligare faktiskt...
    - GOSSE!
Sugar and Spice Food Cravings

Craving salt during pregnancy? Potato chips, pretzels, and popcorn means a boy is on the way. Need a little something sweet? Ice cream, chocolate, and candy means you're having a girl.

  • Detta är definitivt en glass-, choklad- & godis-graviditet ;)
    - TÖS!
Mood Changes

If you're experiencing pregnant mood-swings, expect a baby girl to arrive soon.

  • Njae, det skulle jag nog inte påstå att jag har. Hade jag nog mer med gossarna, dock!
    - TÖS!
High or Low Pregnant Belly

If you're carrying the baby low on your stomach, expect a boy. If it's high, you're having a girl.

  • Hmm, det här har jag alltid undrat över...
    Hur avgör man om magen är hög eller låg?
    Är det ens möjligt att ha en HÖG mage efter att ha fött 2 barn?
    *funderar*
    - TÖS eller GOSSE!
Baby Weight

If you're carrying baby in front, it's a boy. Is the baby weight spaced all around your middle? It's a girl.

  • Den här bebisens vikt är nog centrerad kring mitten. Utan tvekan! Med gossarna var jag dock "framtung" ;)
    - TÖS!
Pendulum Test

Dangle a chain with a charm over your palm. If it swings back and forth: boy. In a circle: girl.

  • Detta testet har jag inte gjort än - ska göra det ikväll o testa ;)
    - Resultat kommer senare ikväll ;)
    - TÖS eller GOSSE!
Model Your Hands  

"Show me your hands." If you would hold your hands palms up it's a girl. Down? You're having a boy.

  • Handflatan uppåt! (haha, va lustigt, har gjort detta förr o tänkt, det är la klart att man visar med handflatan neråt o skakat på huvudet, o nu gör jag tvärtom, helt automatiskt! *skratt*)
    - TÖS!
Toddler Advice

Get baby advice from a nephew or friend's little boy. If a toddler boy shows interest in your belly, you'll have a girl. If he ignores you, it's a boy.

  • Hmm, detta har jag inte heller testat... Får göra det vid tillfälle ;)
    - TÖS eller GOSSE!
Eat Garlic

Guess the baby's sex by eating garlic. If the smell seeps out of your pores it's a boy. If there's no scent it's a little girl.

  • Hmm, ingen aning. Får be sambon sniffa nästa gång... *ASG*
    - TÖS eller GOSSE!
Key to Pregnancy

If you pick up a key by the round end, you're having a boy. If it's by the long end? A girl.

  • Ok. Nu ska man börja tappa nycklar med...
    *skratt*
    - TÖS eller GOSSE!
Even and Odd Numbers

If your age and year of conception are both even or odd, it's girl. One even, one odd means a boy.

  • Jag är född -79 o bebisen blev till -o9. Alltså båda udda.
    - TÖS!
Baby's Heartbeat

If the baby's heart beats more than 150 times per minute, you're pregnant with a girl. Less than 150, it's a boy.

  • Det här är nåt jag har kollat varje gång jag varit gravid o som jag inte ger mycket för. Resultatet då bebben tittat ut har allltid blivit det motsatta ;) Så nu tyder det alltså på låga slag = tös i mitt fall. ;)
    - GOSSE!
Stress Test

A child tends to be of the same sex as the parent who is less stressed at the time of conception.

  • Jag var lugn då bebisen blev till ;)
    - TÖS!
Dream Meanings

If you dream about having a girl while pregnant, you will wind up having a boy and vice versa.

  • Jag har hittills inte haft nån dröm om att jag fött barn, så här är jag helt lost. ;)
    - TÖS eller GOSSE!
Breast Size
If your right breast is larger than the left while pregnant, you are having a girl. If the left is larger, it's a baby boy.
  • Hmm, låt se (eller heter det känna) efter... ;) Det vette gudarna!
    *haha*
    Nu har jag känt efter o vänster är definitivt större!
    - TÖS!
Jahapps...
Då får vi räkna samman resultaten då...

Totalt - 21 punkter.
TÖS - 13
GOSSE - 2
TÖS eller GOSSE - 6
Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Nilla, 30 år.
Sambo, 2-barnsmamma.
2 gossar födda -98 samt -o5.
Bulle i ugnen, beräknas färdigjäst 2o1o.o5.1o.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<<
December 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Babytickers

Get your Pregnancy Tickers

Omröstning

Är du nöjd med ditt julfirande i år?
 Ja, helt klart!
 Nej, inte direkt!
 Annat, formulera ditt svar i gästboken.

Sök i bloggen

Skriv i gästboken

Totalt antal besökare

Senaste inläggen

Familjens bloggar

Bloggande Vänner

Lattjo grejer

Veckoskoj

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards