Alla inlägg under december 2009

Av Nilla - 22 december 2009 00:40

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
Njae, inget som jag kommer på såhär på rak arm, men garanterat så är det så att det hänt ;)

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Jag hade dessvärre inga!


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Ja, flera stycken!!


4. Dog någon som stod dig nära? 
Ja, tyvärr det oxå! :/

5. Mest efterlängtade möte? 

Då jag o min nuvarande sambo hittade tebax till varann igen efter att ha varit separerade i 1½ års tid. 



6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010? 
Ett härligt trivsamt jobb med såna där underbara arbetskamrater som man bara längtar efter att få träffa varje dag - igen! ;)

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 

Det finns flera stycken... 


8. Bästa minnerna ifrån sommaren 2009? 
När Benjamin kom hem över sommarn!!! ;)))




9. Vad var din största framgång 2009? 
Hmm, inte den blekaste susning?
(Ni kanske vet, please do tell.)

10. Största misslyckandet 2009? 

Ja, vad kan det ha varit?

11. Största misstaget?

Att jag var totalt blåögd o läta någon grundlura mig så in i vassen!
Men, vissa stunder i livet är man bara förblindad, så är det tyvärr... ;)


12. Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Ja, det har hänt. Senast var nu i December då jag fick åka akut till Sjukhuset o än idag har jag problem med samma åkomma, tyvärr... :/ 


13. Bästa köpet? 
Hmm, låt se... Det får jag nog fundera på ett tag... ;)


14. Träffat någon kändis?
Ja, några stycken faktiskt ;) 

15. Vad spenderade du mest pengar på? 

En himla massa ohälsosamma saker, egentligen... :/

16. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, då jag o sambon hittade tebax till varann (som nämnt tidigare), samt då vi bestämde oss för att behålla bebisen i magen (som inte riktigt var planerad)! ;) 

17. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008? 

Om 2oo8? Det var ju ett tag sen nu... Minns ingen speciell, så förmodligen ingen? Jo, förresten:
"Blå Fötter" med synthgruppen Page!
*never forget*


18. Har någon du känner tagit körkort? 
Ja, flera stycken. Senaste tror jag är min urgulliga "granne" Madde ;)


19. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Ja, det måste jag nog säga. Det här har varit allt annat än ett lätt år för mig. Dock så har hela mitt liv varit en enda jävla lång uppförsbacke, men... Detta året (och även det förra) tar nog priset, på många plan!

20. Vad önskar du att du gjort mer? 

Fått mer tid tillsammans med min underbara, äldsta gosse, Benjamin, som bor alltför långt bort ifrån mamsen!!! Utan tvekan!!!

21. Vad önskar du att du gjort mindre? 

Grämt mig över det som varit?

22. Hur ska du tillbringa julen? 

Julen i år blir lugn & i liten skala hemma hos minstingens farmor (tillika min underbara svärmor). Sen bär det bara av hemåt för en mysig avslutning på kvällen... ;) Inte fy skam, trots allt!


23. Blev du kär i år? 
Kär var jag redan sen många år tebax, men i år fick vi en rejäl nytändning!
*otrolig lycka*


24. Hur många one night stands?
Inte ett enda! 


25. Favoritprogram på TV?
Oj, det är flera just nu! Fastnat i Navy CIS, brukar sitta o skratta åt Ullaredsfolket, följt hela Idol (som vanligt). Men... Sist men inte minst så kan jag inte klara mig utan min absoluta favoritserie "7th heaven".
I really love these guys, all of them! En helt underbar familj!!! ;)


26. Bästa boken du läste i år? 
Jag läser inte böcker! Bevare mig väl ;)


27. Största musikaliska upptäckten?
Oj, ingen aning just nu... Får filura lite på detta ;)


28. Något du önskade dig och fick? 
Att få bli en familj igen, med Mannen i mitt liv med stort "M" !!!!


29. Något du önskade dig men inte fick? 

Mitt drömjobb, men det kommer... Tååålamoood ;) 


30. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? 
Blev bjuden på middag hos svärmor! Supergott, som alltid! ;)

31. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Ja, det finns det väl alltid?


32. Hur skulle du beskriva din klädstil år 2009? 
Öhm... *harkel* Ingen aning... Mindre o mindre?
*gapskratt*


33. Vad fick dig att må bra? 
Mina vänner som sattes på prov, o självklart mina underbara barn! 


34. Läskigaste upplevelse? 
Ja du... Den behåller jag för mig själv, tack! :/

35. Äckligaste upplevelse? 

Ingen aning - densamma troligen...


36. Vad är du mest stolt över från 2009? 
Att jag gav mig själv möjligheten att leva ensam, i min allra första egna lägenhet (som jag flyttade in i år 2oo8) o verkligen hittade mig själv! Det behövde jag o det skulle jag ha gjort för längesen, men... Nu är det äntligen gjort! En investering för livet!!! ;)
*stolt o personligt stärkt* 


37. När var du mest nervös? 
Ja du, möjligen inför en anställningsintervju, men det gick kanonbra o jag fick jobbet! ;) 


38. Där du tillbringat flest helger? 
Hmm, det är nog hemma. Fast hade frågan lytt "flest lördagar", så hade svaret varit "hos min underbara svärmor"... ;)

39. Vad fick dig att må dåligt? 

Mina tankar, mitt malande huvud... Att jag alltid ska tänka så in i h**vetes jävla mycket o analysera på tok för mycket! :/ Det bara måste bli ett slut på det snart! :/


40. Hur kommer nyårsafton spenderas? 
Ingen aning än, faktiskt! Vi har inte hunnit planera så långt ännu... Men den blir nog lugn tillsammans med familjen bara, skulle jag tro... ;) 


41. Vem saknar du? 
Min familj hemma i Norrbotten! Jag skulle hemskt gärna vilja fira julen därhemma i år, men det är inte på långa vägar möjligt, då det är på tok för dyrt att resa ända dit upp, tyvärr! Jäkla skit-sverige! Det är billigare o åka på en charter långt bort i en hel vecka med logi än att resa inom Sverige utan logi!
*grrrrrrr*


42. De bästa nya människorna du träffade? 
Mitt nya förbättrade jag! ;)


43. Ditt mål för 2010? 
Ja du, få ett underbart år tillsammans med min familj (som dessutom utökas i Maj), o sen i slutet av året hitta ett värdefullt arbete, som ger mig nåt tebax!!! ;)


44. Vad längtar du till år 2010? 
Bebisen som kikar ut i Maj ;)))




Nä, nu börjar det verkligen bli dax att krama kudden!!!
Shit, kl är 01.23... Att jag aldrig lär mig det här
med
en sund & vettig dygnsrytm??? År 2o1o, maybe?
*busler brett* 

Av Nilla - 21 december 2009 13:33

Hej på er...


Nu gör jag entré på riktigt här i bloggen!

Som ni ser på bilden så är jag en riktig filmstjärna, redan nu...

Dessutom så bjuder jag på en helkroppsbild.

Huvud, händer, ben. Ja, allt utom fötter...


Dessutom fick ni en bonus - solbrillorna!!!



      




& lilla bus!     

Av Nilla - 21 december 2009 00:10

Självklart så kunde jag inte stå emot att åka o shoppa Lökringar. Dessvärre så fanns dom inte ens att finna på vår välsorterade ICA Kvantum-butik.
*rackarns besviken*


Självklart så la jag fram min synpunkt till butiksbiträdet, så snart kanske dom återfinns även i min Kvantumbutik? ;)


Jag var även flitig o såg till att skaffa "Självscanning" även i denna ICA-butik. Har ju bara använt det på ICA Maxi innan. Sååå skönt det ska bli att handla här nu nästa gång då det är löning, eller nåt liknande med enorma köer... Då kommer det att gå som en dans att handla! För köerna brukar vara enormt lååånga då.

 


OLW's Naturchips med Dill & Gräddfilssmak.


Jordgubbssnören från Malaco.


  

Av Nilla - 20 december 2009 23:28

Hittade precis denna underbara juldekorationen!

En glaskula med inbyggd belysning...

Hur vacker är inte denna?

Riktig julmysbelysning!

  


> Ni kan köpa den här


Julbelysning Glaskula Markslöjd Raufoss Rökfärgad

Bild från Bygghemma.se

Av Nilla - 20 december 2009 20:06

Jag är så sinnessjukt sugen på OLW's Lökringar!



Ja, just precis...

OLW's lökringar, som utgått ur sortimentet under 2oo7.
Det är ju inte mycket man kan göra åt det, direkt, men jag funderar just nu på om jag ska orka åka till Kvantum o kolla om Estrella har kvar sina Lökringar, som tydligen, enligt utsago, ska påminna väldigt mycket om just OLW's lökringar.


Men det känns inte riktigt lika lockande att stå o skrapa bilrutorna i 10 minuter o frysa arslet av sig, för att ens komma iväg...
*hmm*


Ska jag orka, eller inte?
Det här är det enda negativa med vintern som jag kan komma på i nuläget!!!


   

Av Nilla - 20 december 2009 19:57


Så underlättar ni för storasyskon!

Ett utmärkt sätt att förbereda storasyskon på en ny bebis är att läsa böcker om bebisar. På ert lokala bibliotek får ni hjälp att hitta bra böcker att läsa tillsammans.

Besök gärna vänner och bekanta som har små bebisar i studiesyfte.

Se till att införa eventuella ändringar i hemmet ett bra tag innan babyns ankomst så att ingen känner sig utbytt eller undanskuffad.

Glöm inte bort att fira att just det stora barnet blivit storasyster eller storebror. Baka favorittårtan, köp en present och ta ett foto av det stora barnet tillsammans med babyn. Gör ett fint halsband av bokstavspärlor och texta med deras hjälp världens bästa storebror/storasyster.

Se till att ge det stora barnet närhet och ömhet. Ta ett skönt bad tillsammans eller busa lite extra med det stora barnet ibland.

Be det stora barnet att hjälpa dig med babyn. Storasyskonet kan få välja dagens babytröja, plocka fram en blöja eller leta upp en napp. Det stora barnet känner sig duktig och behövd.

Se till att storasyskonet (även pojkar) har en docka att pyssla om själv. Låna ut babyns kläder, blöjor, nappflaska och ordna en sovplats åt dockan tillsammans.

Lämna aldrig babyn ensam med storasyskonet eftersom små barn kan vara hårdhänta då de inte förstår att de tillfogar babyn skada.


Av Nilla - 20 december 2009 16:00

Julafton

  1. Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet?
    Julskinkan (med äppelmos på - på äkta Norrländskt vis), dopp i grytan, gravade laxen, sillen, potatisen, janssons! Glömde jag nåt? (Prinskorvarna kan jag gärna skippa).


  2. Vilken är din favorit i Kalles Jul-slinga av tecknat?
    Hmm, jag har ärligt talat tröttnat på hela denna grejen... Nån mer?


  3. När öppnar ni julklapparna?
    Innan Kalles Jul om det är hos svärmor!
    Efter Kalles Jul om det är hos farmor
    (men nu finns hon ju inte kvar bland oss längre, tyvärr...)



  4. Skulle du vilja jobba på julafton?
    Nej! Aldrig i livet! Då ska det ge jäkligt bra pengar, o då snackar vi inte bara "storhelgs-OB"! Det handlar trots allt om att inte fira julen tillsammans med barnen!
    Jo förresten, om det är arbete från morgonen o till ca kl 14 så kan det vara okej, för pengarnas skull. Men inte senare än 14!!! ;)


  5. Hur brukar din julafton se ut?
    Fika, julklappsöppning, Kalles Jul, fika igen, o sen en massa bus med barna o deras nya leksaker, sen en mysig hemmakväll med familjen... ;) 
Av Nilla - 18 december 2009 12:47

Jag vet inte om det bara är jag, eller om många fler har missat detta?


Det pågår nämligen en jättestor insamling till förmån för att minska smittan av Malaria i världen!


< Allt detta via insamlingen "Musikhjälpen" i P3.


Avenyn i Göteborg har man ställt upp ett stort glashus där en massa radiofolk sitter o hjälps åt att dra in pengar till denna insamlingen, dygnet runt!! Dom nämnde precis att dom inte sovit på 2 dygn. Det kallar jag engagemang!


Detta pågår inte bara i Sverige, utan i flera olika länder. Bl.a Holland, Belgien, Kenya & Schweiz. Inte illa alls!!


Musikhjälpen är ett "Public Service-format" från Holland som har funnits i 6 år. Alla länder som är med samlar innan jul in pengar för en gemensam sak.

Vi i Sverige var med första gången förra året, 2008. 
&rsaquo; 
Länkar till Musikhjälpen i andra länder 


Tanken bakom Musikhjälpen
Grundidén är att publiken betalar för att önska en låt, att förena publikens intresse för musik med engagemang för medmänniskor världen över. All musik som spelas i P3 under dessa dagar är önskad av er.
Så önska din favoritlåt och skänk samtidigt 50 kronor till Radiohjälpen.


Allt detta sänds oxå LIVE i "SVT2 Direkt"!



  


  

Presentation


Nilla, 30 år.
Sambo, 2-barnsmamma.
2 gossar födda -98 samt -o5.
Bulle i ugnen, beräknas färdigjäst 2o1o.o5.1o.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<<
December 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Babytickers

Get your Pregnancy Tickers

Omröstning

Är du nöjd med ditt julfirande i år?
 Ja, helt klart!
 Nej, inte direkt!
 Annat, formulera ditt svar i gästboken.

Sök i bloggen

Skriv i gästboken

Totalt antal besökare

Senaste inläggen

Familjens bloggar

Bloggande Vänner

Lattjo grejer

Veckoskoj

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards